Ich hab gerade mit dem Volvo Support gesprochen. Die meinten, dass es am Wallet bzw. der Volvo iPhone App liegt. Nach dem Update auf 1.5.2 sollte der Digital Key bereits erstellt sein und nur mehr ins Wallet hinzugefügt werden müssen. Laut dem Support soll es in den nächsten 2-3 Tagen funktionieren.
Naja, wieder eine neue Aussage.
Diese Aussage dürfte einigermaßen belastbar sein. Wurde so auch auf Reddit kolportiert (gerade gefunden):
The 8 digit pairing code is meant to be a fall back option and we shouldn’t be asked for this. The ex30 app is meant to have already pre-provisioned a certificat into our wallets that the future pairing process uses. That doesn’t appear to have happened for some and is the apps responsibility. So pairing can’t continue and then it will time out, if the pairing was successful the UWB chip would have talked to the car and the car would know it’s linked. Otherwise it says “phone not found” which is a silly message. It’s not found as no new UWB key has checked in.
Demnach benötigen die, bei denen es nicht funktioniert ein App Update. Hatte Volvo das nicht erst kürzlich auf Apple geschoben?